Experience Conference 2018: Ako sa robí UX v Googli, IDEO či Airbnb?

Introduction
Experience Conference 2018: Ako sa robí UX v Googli, IDEO či Airbnb?

Vzdelávanie je u nás v Lighting Beetle dôležité. Neustále sa snažíme zdielať naše skúsenosti a zároveň naberať nové. Aj preto sme začiatkom roka zorganizovali Experience Conference, kam sme zavolali prednášať odborníkov na UX z celého sveta. Cieľom bolo prebudiť slovenskú odbornú verejnosť a ukázať jej, ako vyzerá zákaznícky orientovaný dizajn.

Event vystrelil nad naše očakávania a lístky sa vypredali za menej ako 6 tyždňov. Na konferu prišlo takmer 300 ľudí, písalo sa o nej v mnohých médiach a účastníci hlásili spokojnosť. Rozhodli sme sa preto v konferencii pokračovať a 27. Marca 2018 zorganizovať jej druhý ročník.

Lístky nájdete na www.exconf.com.

Hlavný program

Trh za posledný rok značne vyrástol. Nechceme už rozoberať základy UX dizajnu, chceme ísť do hĺbky a priniesť odpovede na konkrétne problémy biznisov v našom regióne.

Celú organizáciu sme preto odštartovali výskumom. Pýtali sme sa 56 zástupcov českých a slovenských biznisov, aké problémy sú momentálne v ich firme najhorúcejšie. Vďaka tomu sme zatiaľ vyšpecifikovali 6 tém, ku ktorým sme si zavolali 6 svetových odborníkov.

Spíkrov sme nevolili len podľa zvučnosti firiem, v ktorých pracujú, ale najmä s ohľadom na ich reálne skúsenosti a schopnosť prednášať pred ľuďmi. Nepôjde teda o žiadne motivačné či abstraktné prednášky, ale konkrétne príklady využitia metodológií UX dizajnu vo firmách ako Google, IDEO či Airbnb.

Aktuálny zoznam spíkrov:

  • Jenny Gove (UX Research Lead at Google) - Jenny, ktorá ma na starosti výskumný tím v Googli, sa bude venovať mobilnému UX a progresívnyy aplikáciam.
  • Hannah Pileggi (Research Manager at Airbnb) - Hannah nám ukáže, ako výskum a dáta ovplyvňujú dôležité biznisové rozhodnutia v Airbnb (konkrétne na projekte Airbnb Trips).
  • Nathan Waterhouse (Co-founder of OpenIDEO) - Nathan je spoluzakladateľ dobročinnej organizácie OpenIDEO, ktorá uplatňuje metódy Design Thinkingu pri riešenie systémových problémov po celom svete. Ukáže nám, čo je to Design Thinkning a ako ho využiť v praxi.
  • Stephanie Troeth (Head of Research at Clealeft) - Stephie nám ukáže ako jej výskumný tím rieši problémy medzinárodných technologických firiem a bude sa venovať aj prístupu "Jobs to be Done".
  • David Ruiz (Head of Customer Experience Design at Orange) - David sa podelí o svoje skúsenosti s korporátnym CX vo francúzskej divízii Orangeu, ktorá má na starosti mobilné bankovníctvo.
  • Andrew Doherty (Another.ai) - Andrew pracoval dlhé roky na inovačných projektoch v Googli a momentálne pôsobí v berlínskom startupe Another.ai venujúcom sa umelej inteligencii. Vo svojej prednáške nám odhalí technologické trendy budúcnosti, a nebude reč len o botoch a IoT.

Ak máte tému, ktorá vám v programe chýba, napíšte nám. Ešte stále hľadáme posledného spíkra a pracujeme aj na témach pre workshopy.

Sprievodný program

Keďže sa náš event nazýva Experience Conference, vždy sme z neho chceli mať niečo viac ako len sériu po sebe idúcich prednášok. Skutočný zážitok tvoria stovky detailov od priestoru, osvetlenia, nazvučenia či usadenia až po catering, servis a vedľajšie aktivity.

Čo je však podľa nás skutočne dôležité je akási sociálna atmosféra, v ktorej sa ľudia cítia uvoľnene a neboja sa zoznamovať a diskutovať. Nikto sa predsa nechce pozerať na masy ľudí ťukajúcich počas prestávok do smartfónov. A to je najmä v technologickej obci skutočná výzva!

Minulý ročník sa nám napríklad osvedčili tzv. discussion tables, pri ktorých mohli účastníci diskutovať nad rôznymi UXovými témami. Budúci ročník ich chceme ešte vylepšiť pomocou moderovaných mini-workshopov, ktoré budú viesť naši dizajnéri.

Našim vynálezom sú aj UX pitches – súťaž, do ktorej vždy vyzveme známe slovenské agentúry, aby odprezentovali svoje top UX projekty za menej ako 3 minúty. Ľudia následne hlasujú za víťaza, ktorý dostane špeciálnu cenu.

Pre profesionálnych UX dizajnérov budú opäť dostupné celodenné workshopy. Tentokrát však nie deň po konferencii, ale pred ňou. Na afterke sa teda môžete naplno odviazať bez obáv z toho, že na druhý deň nevstanete. :)

Pre študentov a absolventov, ktorí majú záujem o kariéru v UX, máme pripravených niekoľko voľných vstupov. Na konferencii budú aj partnerské firmy hľadajúce UX juniorov, takže mladí nadšenci budú mať šancu nájsť si prácu. Minulý ročník sa to podarilo hneď dvom!

Ak by to ešte stále nebolo dosť, v pláne máme aj množstvo sprievodných aktivít, ktoré vás vytrhnú z akejkoľvek pochybnosti o tom, že toto nie je bežná konferencia. To však už bude prekvapenie pre samotných účastníkov.

Vidíme sa?

Experience Conference 2018 si dáva za cieľ byť väčšia, odbornejšia a lepšia a ako minulý ročník. Chceme vytvoriť event, ktorý bude poznať odborná verejnosť v celej strednej Európe. A hlavne chceme našim účastníkom poskytnúť čo najviac pridanej hodnoty v podobe poznatkov a nových partnerstiev. Lístky sa predávajú rýchlo, objednajte si ten svoj čo najskôr.

Author

Milan Tibenský

Marketingový špecialista s obľubou v testovaní nových prístupov. Často a s úspechom prenáša do marketingu metodiky známe z UX. Vo voľnom čase cestuje, fotí, športuje a ochutnáva zahraničnú kuchyňu.

View Comments
Next Post

Študenti, získajte lístky na Experience Conference 2018

Previous Post

Dizajnujte efektívnejšie pomocou rapídneho prototypovania