SpäťPozrite si webovú stránku

Spinoco je startup založený v Prahe, ktorý vytvára inovatívne telekomunikačné riešenia. Vytvorili tri aplikácie pre operátorov a manažérov call-centier. Spinoco chcelo zlúčiť tieto aplikácie do jedného funkciami nabitého, no zároveň zjednodušeného produktu.

Vďaka poznatkom nazbieraným v priebehu používateľského výskumu sa nám podarilo nielen vytvoriť zjednotenú aplikáciu, ale aj poskytnúť zamestnancom spoločnosti nový nástroj na komunikáciu.

Výskum

Celý proces sme odštartovali rozhovormi s používateľmi v priestoroch rôznych call-centier. Aby sme pochopili, akým výzvam zamestnanci každodenne čelia, navštívili sme malé aj veľké spoločnosti, existujúcich, bývalých a aj potenciálnych klientov Spinoca.

Spinoco - Reaserch

„Naše call-centrum je dosť neobvyklé, pretože nepoužívame počítače. Používame starý dobrý spôsob písania poznámok na papier a neplánujeme ho v blízkej budúcnosti meniť za IT.“

Spinoco - Reaserch

„Ocenili by sme možnosť priraďovať našim operátorom rôzne zručnosti a jednoducho ich editovať.“

Spinoco - Reaserch

„Vzhľad a pocit z aplikácie sú extrémne dôležité. Systém musí byť intuitívny a jednoduchý. Na základe prvého dojmu volíme riešenie.“

Spinoco - Reaserch

„Pre malé call-centrá, ako je to naše, je nevyhnutné monitorovať niektoré štatistiky, pričom prílišné množstvo údajov je zbytočné.“

Syntéza

Naše zistenia sme roztriedili do zhlukov. Okamžite sme odhalili opakujúci sa vzor vo väčšine prípadov. Používatelia museli zvládať náročnú viackanálovú komunikáciu. Museli komunikovať cez telefón alebo iný komunikačný kanál, zatiaľ čo im klienti každú chvíľu posielali emaily. Fungovať v rušnom prostredí call-centra, kde sú všetci neustále v jednom kole, nie je jednoduché.

Prototyp

Aby sme vyhoveli potrebám používateľov, navrhli sme multifunkčné okno, ktoré operátorom umožňuje telefonovať, posielať SMS a emaily, chatovať a prezerať si klientovu históriu. Navyše sme zdokonalili aj komunikáciu medzi samotnými operátormi.

Spinoco - Prototype

Používateľské testovanie

Wireframy sme vyhodnocovali v našom testovacom laboratóriu spolu s reálnymi používateľmi. Respondenti identifikovali rôzne nedostatky použiteľnosti vrátane kódovania farieb a problémov s filtrovaním. Poučili sme sa z týchto chýb a rozhranie sme vylepšili.

Spinoco - User testing

Vizuálny dizajn

Využili sme farebnú schému Spinoca a vytvorili sme vizuálny dizajn zameraný na efektivitu. Písmo je ľahko čitateľné, úkony vyžadujúce pozornosť sú farebne odlíšené a hlavná pracovná plocha nevyčerpáva zrak.

Spinoco - Visual DesingSpinoco - Visual Desing
Spinoco - Visual Desing
Spinoco - Visual Desing
Spinoco - Visual Desing
Spinoco - Visual Desing
Spinoco - Visual Desing

HTML integrácia

Naši front-end špecialisti vytvorili šablóny, ktoré perfektne korešpondujú s vizuálom od grafických dizajnérov. Šablóny sú navrhnuté s využitím React.js, v niektorých prípadoch pomocou Angular.js. Webová aplikácia je zapuzdrená pomocou Chromia, takže pôsobí ako skutočný desktopový softvér.

Spinoco - HTML Integration
Spinoco - HTML Integration

Marketing

Finálny produkt bol posilnený marketingom na webovej stránke. Pútavo spracovaná vstupná stránka dokáže vďaka animáciám rýchlo predstaviť funkcie softvéru.

Spinoco - Marketing websiteSpinoco - Marketing websiteSpinoco - Marketing website

Vytvorené pre Spinoco, 2014.

Mohla by vás zaujímať aj táto štúdia.

Čítať viacYoustice