Martinus

Martinus

Inovácia výnimočného online kníhkupectva

Martinus je najpopulárnejšie kníhkupectvo na Slovensku s 28-ročnou tradíciou. Dôvodom jeho popularity je skvelá používateľská skúsenosť, široká ponuka produktov a vynikajúca starostlivosť o zákazníkov. Po piatich rokoch však jeho webová stránka začala pôsobiť nemoderne a niekedy až nekonzistentne. Mohli za to nové funkcionality, s ktorými sa v pôvodnom dizajne nepočítalo.

Služby
Tvorba konceptu – LB*
Prototypovanie a testovanie – LB*
Vizuálny dizajn – LB*
Front-end development – LB*
Back-end development – Klient

Rok
2017

Martinus na viacerých zariadeniach

Výzva

Ako redizajnovať online kníhkupectvo tak, aby pôsobilo moderne, ucelene a intuitívne a aby sa jeho návštevníci cítili rovnako príjemne ako pri návšteve kamennej prevádzky Martinus.

Riešenie

Webová stránka, ktorá sa správa ako dobrý knihovník – pomôže zákazníkovi nájsť požadovaný tovar, poradí mu, ak si nie je istý, a pomôže mu s nákupom.

Výsledky redizajnu

+25%

Nárast konverzie na mobilných zariadeniach

+160%

Nárast up-sellu v košíkoch

+380%

Nárast rezervácií tovaru v kníhkupectve

Interiér predajne Martinus

Jednoduché objavovanie

Hneď na začiatku sme preskúmali kamenné prevádzky Martinusu, kde sme sa zákazníkov pýtali na ich skúsenosti s nákupom online i offline. Najväčšou inšpiráciou však pre nás boli samotné predajne a ich úžasný personál, ktorý vždy s úsmevom pomáhal zákazníkom objavovať dobré čítanie.

Tento zážitok sme chceli preniesť aj na web. Objavovať nový obsah pomáhajú napríklad tematické kolekcie zostavené reálnymi knihovníkmi – odborníkmi na daný žáner. Pod každou kolekciou sú títo knihovníci podpísaní, a ľudia si tak s nimi nepriamo budujú vzťah.

Pri objavovaní nového obsahu je však rovnako dôležitý aj katalóg, vyhľadávanie, ponuka alternatívnych produktov a používateľské recenzie. Pri nákupe zas chceli mať zákazníci možnosť vybrať si formát knihy či poslať ju ako darček. To všetko sme prepracovali do posledného detailu.

Kolekcia

Kolekcia

Detail knihy s odporúčaniami

Detail knihy s odporúčaniami

Kategórie

Kategórie

Vaša knižnica

Vaša knižnica

Nákupný košík

Nákupný košík

Navrhli sme 120+ obrazoviek

Intuitívne funkcie

Na webe Martinus.sk pribudlo v posledných rokoch množstvo nových funkcií, ktoré si však zákazníci často ani nevšimli, pretože neboli umiestnené na správnych miestach a správnym spôsobom. Kľúčová otázka teda bola – ako tieto funkcie urobiť viditeľnejšími? Vyžadovalo si to desiatky experimentov a testov s používateľmi, aby sme web upratali do zmysluplného celku, v ktorom sa ľudia dokážu intuitívne orientovať.

Aby sme týmto problémom s nekonzistenciou v budúcnosti predišli, nový dizajn je modulárny a vďaka living styleguide je pomerne jednoduché doň vložiť akékoľvek komponenty. S týmto riešením môže Martinus kedykoľvek pridávať, odstraňovať alebo prispôsobovať ľubovoľnú funkciu bez toho, aby sa obával narušenia vizuálu, použiteľnosti alebo konzistencie webu.

People doing research
 
 
 
People doing research

Lean UX projektový prístup

V tomto projekte sme použili metódu Lean UX a pracovali sme formou dizajnových šprintov v troch etapách – UX, vizuálny dizajn a front-end development. Na testovanie sme využívali guerilla testing priamo v kníhkupectvách klienta – naši dizajnéri oslovovali cudzích ľudí a testovali svoje prototypy. Dizajnéri tak dostali spätnú väzbu veľmi rýchlo a iterovali svoje návrhy často aj niekoľkokrát do týždňa a testovalo sa dokopy na vyše 60 ľuďoch.

Waterfall prístup

Ako funguje Waterfall prístup

Lean UX + Agile development prístup

Ako prebieha Lean UX prístup

Vďaka metóde Lean UX a veľmi úzkej spolupráci s klientom bol web spustený už 7 mesiacov od začiatku projektu.