Pokúšali ste sa niekedy vysvetliť pojem dizajn zameraný na človeka? Angličtina má na to šikovnú pomôcku. Skratka HCD nezastupuje len výraz "human-centered design", ale aj slovesá "hear – create – deliver". A práve tak robíme dizajn v Lighting Beetle:
- hear = Najskôr načúvame používateľom, v čom tkvejú ich potreby, požiadavky a motivácie.
- create = Potom vymýšľame a testujeme možné riešenia, ktoré tieto potreby dokážu naplniť.
- deliver = A nakoniec budujeme to riešenie, ktoré obstálo v početných používateľských testoch.
Náš prístup k dizajnu produktov a služieb zaujímal Romana Hutiru z podcastu Krok vpred. V rozhovore vyspovedal spoluzakladateľa LB* Marka Šolca, ktorý v štúdiu vedie HR a finančné oddelenie.
Rozhovor si môžete pozrieť vo forme videa na Youtube alebo vypočuť ako podcast na Spotify.
V rozhovore sa dozviete:
- čo je to human-centered design
- ako tvoríme produkty, ktoré obstoja v budúcnosti
- aký je rozdiel medzi agilitným a vodopádovým vývojom produktov
- čomu hovoríme "T-shapeness" zamestnancov
- aké firemné hodnoty stoja za skratkou G-R-E-A-T
- aj to, čo si Marek myslí o webe Alzy :)